dietetyk.sobanska@gmail.com  tel. 530 532 893

Kontakt dietetyk Ostrów Wielkopolski
Dietetyk Ostrów Wielkopolski

Dietetyka ogólna, dietetyka kliniczna i dietetyka pediatryczna

Zapraszam do kontaktu w gabinecie, telefonicznego, bądź online

Dziś chcieliśmy z Rafałem Sobańskim pochwalić się jego metamorfozą. Ponad 17 kg w 4 miesiące. Oczywiście nie osiadamy na laurach, to nie koniec naszej drogi, ale jesteśmy bardzo dumni, ponieważ był on raczej fanem golonek, karkówek i boczku, a nie zdrowego odżywiania i stylu życia. Jednakże przekonał się, że zdrowy styl życia nie oznacza głodówki i odmawiania sobie wszystkiego co się lubi. Co więcej, jego wyniki badań, wartości ciśnienia tętniczego się poprawiły, a subiektywnie to właśnie teraz lepiej się czuje. Jak to osiągnął?

 

Jego sukces to trzy składowe:
 

-DIETA

Oczywiście bez właściwej diety się nie schudnie, to proste, aby schudnąć bilans energetyczny musi być ujemny, czyli ilość energii dostarczanej z pożywieniem musi być mniejsza niż ilość energii wydatkowanej przez organizm, co zmusza go do wykorzystywania rezerw energetycznych. JEDNAK NIE WOLNO MYLIĆ DIETY ODCHUDZAJĄCEJ Z GŁODÓWKAMI. Głodówki prowadzą do efektu jojo, są niezdrowe i prowadzą do utraty beztłuszczowej masy ciała, a tego przecież nikt nie chce. Nie można spożywać mniej energii niż wynosi podstawowa przemiana materii (ilość energii niezbędna do zachowania podstawowych funkcji życiowych, np. oddychania, w optymalnych warunkach bytowych). W tym przypadku jadłospis „odchudzający” wynosił 2200 kcal.
Ale dieta to nie tylko ilość energii, ale również wartość odżywcza, ponieważ należy dostarczyć organizmowi możliwie najlepsze pod względem składu wartości odżywczych produkty. Jadłospis musi być zróżnicowany, należy uwzględnić różne grupy produktów. Tu jadłospisy obejmowały: chleb żytni, warzywa, owoce, jaja, sery, szynki dobrej jakości, mięso drobiowe, mięsa chude wieprzowe, czasem chuda wołowina i nabiał.
 

- AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Aktywność fizyczna jest niezmiernie ważna, ale nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę, jeżeli aktywność fizyczna na co dzień wynosiła tyle kroków ile do lodówki, auta, czy łazienki nie zaczynajmy od razu od ciężkich ćwiczeń fizycznych na siłowni, na początek wystarczy zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia, czy w czasie wolnym, zamiast wsiadać w auto, wsiądźmy na rower, czy chodźmy pieszo. Tutaj dobrym pomysłem są krokomierze. Warto ustalić sobie dzienną liczbę kroków do pokonania. W tym przypadku zwiększenie aktywności fizycznej polegało na częstych wycieczkach rowerowych i spacerach.
 

- CHĘCI ORAZ SAMODYSCYPLINA

Ta składowa jest najważniejsza, ponieważ nawet najlepiej ułożona dieta i plan treningowy są bez nich niczym.

 

Metamorfoza

Dietetyk

mgr Julita Sobańska

 

 

27 maja 2020

Zrobione w WebWave CMS

Skontaktuj się ze mną:

Dietetyk Ostrów Wielkopolski

Julita Sobańska

mail: dietetyk.sobanska@gmail.com

tel. 530 532 893

ul. Dembińskiego 20/5

63-400 Ostrów Wielkopolski